A száznegyvennyolcadik kirándulás KD-052 Baglyas-hegy 363 m (1 pont)

2020 július 20.

A Bakony legkeletibb hegye, a 361 méter magas Baglyas már a Pannon-tengert megelőző Szarmata tengerben is egy aprócska sziget volt.
Magányos csúcsa délcegen emelkedett ki a környező vizekből, s büszkén mutatta egyedülállóságát a magasabb bakonyi hegyek felé...
A túra szintemelkedése miatt csak 16 – 65 év közöttieknek ajánlott.

( Túrapontok.hu )

Sziasztok!
Holnap délelőtt hárman megmásszuk a Baglyas-hegy égbenyúló ormait.
SOTA HA/KD-052
HA1US/P - HA5MA/P - HA5LV/P
10:00 MEZ körül tervezzük a kezdést 7 CW-n, késés előfordulhat.

CU 73!  Viktor HA5LV

Késés elő is fordult, az M7-en növénykarbantartás, a fehérvári lehajtónál a szokásos dugó is késleltetett bennünket, így a túlkoros társaság nem sokkal 9 előtt indult a Készenléti Lakótelep parkolójából a ragyogó napsütésben.

Ma ketten összesen 72 QSO -t csináltunk, nem sok, viszont kevés, igaz a technikai malőr miatt nem tudtunk a felsőbb sávokon rádiózni.

Az út se nem hosszú, se nem túl meredek, de a korábbi esők áztatta föld most lehelte vissza páráját, már az út elején megizzadtunk, mikor félúton kiértünk az erdőből, a tűző nap még hozzátett egy lapáttal, párszor meg kellett állnunk kicsit kilihegni magunkat.

A majdnem teljesen kopár tetőn a csodás kilátás mellett háromszögelési pont, katonai átjátszótorony, egy emlékoszlop és a Közép-Dunántúli Piros túra bélyegzője fogadott bennünket.

Az egyetlen nem túl nagy fa - inkább bokor - árnyékában ütöttünk tanyát.

Elfogadható késéssel kezdtünk 7-en, nem túl jó riportokat kaptunk, ezért az antennát átfordítottuk É-D irányba, de ez sem sokat segített.
Kipróbáltuk az 5 megát is, hát itt is többre számítottunk. Talán 10 mega jött be a legjobban, és annak is örülhettünk, hogy a szokásosnál több S2S QSO-t naplózhattunk.

Junót megint hiába kapacitáltuk, nem volt hajlandó elővenni a billentyűjét - ő tudja miért.

Mikor felmentünk volna 14-re a rádió magas SWR-t jelezve letiltott, próbálgattunk ezt-azt a tunerral, de nem jártunk sikerrel, hiába mentünk más sávra, a hiba megmaradt. Így hát jobbnak láttuk, ha pakolunk. Majd otthon utánajárunk a dolognak.

Visszafelé másik, rövidebb, föntről nézve könnyebb utat választottunk, nem biztos hogy jobban jártunk.

HSWR
Erre jártunk:

UPDATE:

Laci úgy tájékoztatott, hogy csak egy RESET kellett a tunernek.
Kár hogy nem gondoltunk erre a hegyen.

A LOGok:

HA5MA/p

1. SP9AMH 08:28 7 CW
2. YO6CFB 08:30 7 CW
3. PAØB 08:30 7 CW
4. G4AFI 08:31 7 CW
5. F8DGF 08:32 7 CW
6. DL2DXA/P 08:32 7 CW
7. IK2LEY 08:33 7 CW
8. HB9AGH 08:34 7 CW
9. DL6WT 08:34 7 CW
10. IØKHY 08:35 7 CW
11. OM8MM 08:36 7 CW
12. DL6UNF 08:37 7 CW
13. ON7GR 08:38 7 CW
14. S57TX 08:40 7 CW
15. SP5FHF/5 08:40 7 CW
16. SM4BNZ 08:42 7 CW
17. 9A1DR 08:43 7 CW
18. F8CZI 08:43 7 CW
19. EA2DT 08:43 7 CW
20. OE6FEG/P 09:06 7 CW
21. HB9JOE/P 09:10 7 CW
22. SV2OXS 09:26 5 CW
23. OK2PDT 09:29 5 CW
24. SP9AMH 09:30 5 CW
25. HB9DGV/P 09:31 5 CW
26. UR5UEZ 09:39 10 CW
27. G3VXJ 09:40 10 CW
28. EA7GU 09:41 10 CW
29. DL6FAX 09:42 10 CW
30. EA5K 09:42 10 CW
31. ON6UU 09:43 10 CW
32. OK1DPU 09:43 10 CW
33. DL6FBK 09:44 10 CW
34. OK1JKR 09:44 10 CW
35. G4OBK 09:45 10 CW
36. DL4QB 09:47 10 CW
37. SM5OMP 09:52 10 CW
38. DJ2MX 09:52 10 CW
39. PA7RA 09:53 10 CW
40. IK6JPJ 09:54 10 CW
41. SV2OXS 09:54 10 CW
42. ON7YZ 09:56 10 CW
43. EI6FR/P 10:17 10 CW

HA5LV/p

1. DL2HWI 08:47 7 CW
2. S57TX 08:47 7 CW
3. HB9LAN 08:48 7 CW
4. DL6JZ/P 08:49 7 CW
5. SP9AMH 08:50 7 CW
6. DJ9BX 08:51 7 CW
7. G4VXJ 08:52 7 CW
8. I1GZG 08:52 7 CW
9. OK1AYU 08:52 7 CW
10. ON6UU 08:54 7 CW
11. G4YBU 08:56 7 CW
12. F8DGF 08:58 7 CW
13. SA5DXG 08:59 7 CW
14. YO8BBU 09:00 7 CW
15. HA5MO 09:01 7 CW
16. OE6FEG/P 09:06 7 CW
17. HB9JOE/P 09:10 7 CW
18. SP9AMH 09:15 5 CW
19. DL8DXL 09:16 5 CW
20. OK2PDT 09:16 5 CW
21. HB9CLT 09:18 5 CW
22. HA5TI 09:19 5 CW
23. SV2OXS 09:21 5 CW
24. HB9DGV/P 09:31 5 CW
25. ON3YB 10:09 10 CW
26. DJ2MX 10:13 10 CW
27. EI5HJ 10:13 10 CW
28. RN6K 10:15 10 CW
29. EI6FR/P 10:16 10 CW

A QSO-kat most is feltöltöttük a SOTA adatbázisba.